ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ‘TRENDS’

 

ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΥΡΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

Εκπαιδευτικοί που συνεργάσθηκαν:

Στέλλα Καραγεωργίου

Κατερίνα Λυκούδη

Καθηγήτρια Αγγλικών

Καθηγήτρια Γαλλικών

 

Είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι με την αλματώδη εξέλιξη της τεχνολογίας, νέα στοιχεία ήρθαν να πλαισιώσουν τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου. Με τη χρήση των πολυμέσων ανοίγονται νέοι ορίζοντες, διευρύνεται ο γνωστικός κόσμος του ατόμου, οι χρήστες δέχονται αμέτρητες πληροφορίες και χωρίς να μετακινηθούν από τον οικείο χώρο τους, μεταφέρονται “νοητά” σε όποιο σημείο του πλανήτη επιλέξουν.

Λογικό είναι, λοιπόν, η χρήση των Η/Υ, να βρει το χώρο της στο σχολικό περιβάλλον, όχι μόνο ως ψυχαγωγικό μέσο, αλλά και ως πολύτιμος βοηθός των καθηγητών, όλων των ειδικοτήτων και κυρίως των ξένων γλωσσών καθώς και των μαθητών.

Ενδιαφέρουσα είναι η παρατήρηση ότι η χρήση των Η/Υ είναι δυνατή από τους μαθητές, άσχετα με την ξένη γλώσσα την οποία διδάσκονται.

Πολύτιμος βοηθός του καθηγητή, ο οποίος έχει στη διάθεσή του μια μεγάλη ποικιλία οπτικών μέσων, π.χ. χάρτες, φωτογραφίες, κείμενα, μενού, δρομολόγια, τηλ. Κατάλογοι κ.α.

Στην εργασία μας αυτή, θα προσπαθήσουμε να δείξουμε πώς, μέσα από τη διερεύνηση του Δικτύου, είναι δυνατή η ανεύρεση υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών.

Ερευνώντας το Διαδίκτυο, δημιουργήσαμε 3 ενδεικτικά σενάρια (Case Studies) διδασκαλίας ξένων γλωσσών, τα οποία είναι εφαρμόσιμα στην ελληνική πραγματικότητα.

 

Ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να διδάξουμε στους μαθητές μας την ενότητα ΤΑΞΙΔΙ.

Χρησιμοποιώντας τον Η/Υ, βρίσκουμε ό,τι θα μας ήταν χρήσιμο: χάρτες της χώρας προορισμού, τρόπο μετακίνησης, π.χ. αεροπλάνο και προσπαθούμε να βρούμε πληροφορίες για τις πτήσεις προς τη χώρα προορισμού, π.χ. Γαλλία.

Απευθυνόμαστε σε ένα γραφείο ταξιδίων, από όπου επιλέγουμε το group με το οποίο θα πραγματοποιήσουμε το ταξίδι μας.

Στη συνέχεια, βρίσκουμε το χάρτη της Γαλλίας, πάνω στον οποίο μπορούμε να σημειώσουμε τις διαδρομές που θα ακολουθήσουμε.

Έχοντας επιλέξει τον τρόπο μεταφοράς, το αεροπλάνο, βρίσκουμε πληροφορίες για το αεροδρόμιο προορισμού, το ORLY.

Eκεί, έχουμε τη δυνατότητα να βρούμε και να κλείσουμε δωμάτιο σε ξενοδοχείο, να βρούμε εστιατόρια που μπορούμε να πάμε και τα menu που μπορούμε να διαλέξουμε.

Επίσης, σχεδιάζουμε τις επισκέψεις μας σε διάφορα αξιοθέατα, όπως Μουσεία, Disneyland, πύργο Eiffel, καθώς και τη μετακίνησή μας με Μαζικά Μέσα Μεταφοράς, Μετρό, χρησιμοποιώντας τους ανάλογους χάρτες, φωτογραφίες και πληροφορίες από τον κόμβο http://www.paris-tourism.com/


Το δεύτερο σενάριο αφορά ένα προσφιλές θέμα, τις ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ κάνοντας ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ. Για το θέμα αυτό προτείνουμε διερεύνηση του http://www.yahoo.com/ με επιλογή ‘travel’ ή ‘countries’.

Διερευνώντας το Δίκτυο, παίρνουμε πληροφορίες για το θέμα μας, οι οποίες αφορούν τιμές, διάρκεια κρουαζιέρας, καθώς και τα πλοία που θα ταξιδέψουμε.

Το τρίτο σενάριο έχει σχέση με αγορές σε ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ.

Έχοντας κάνει ήδη περιηγήσεις στο Παρίσι με το μετρό, γνωστές από το πρώτο σενάριο, επισκεπτόμαστε ένα γνωστό ΠΑΡΙΣΙΝΟ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑ, το GALERIES LAFAYETTE.

Eκεί, οι μαθητές, παίζοντας τους ρόλους πελατών-πωλητών, κάνουν αγορές για τον εαυτό τους ή επιλέγουν δώρα για τους αγαπημένους τους.


Επίσης, με τους ίδιους ρόλους, επισκέπτονται και άλλα γνωστά καταστήματα, όπως CARTIER, CHANEL κ.ά.

Φυσικά, οι δυνατότητες του Δικτύου είναι άπειρες και οι μαθητές έχουν να κερδίσουν πολλά από την περιήγησή τους στο INTERNET.

Ο εκάστοτε καθηγητής, ανάλογα με την ενότητα, που θέλει να παρουσιάσει, έχει τη δυνατότητα να δώσει στους μαθητές του το κατάλληλο κίνητρο για μια περαιτέρω διερεύνηση του Δικτύου και να τους δείξει τους νέους ορίζοντες, ώστε να προσαρμοστούν ευκολότερα στον καινούργιο αιώνα και τις απαιτήσεις του.