ΜΕΡΟΣ VII: ΈΡΕΥΝΑ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΤΑΛΟΓΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΙΤΛΩΝ ΠΡΟΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΤΟΥ Π.Ι.Αναστασία Κωστάκη, Ph.D.Στόχος: Διαμόρφωση καταλόγου βιβλιογραφικών προτάσεων για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του Π.Ι. με υλικό που αναφέρεται στο θέμα των σχολικών βιβλιοθηκών καθώς και στον ρόλο τους στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.Σκοπός: Η δημιουργία συλλογής με υλικό αναφοράς που υποστηρίζει τον ερευνητή, τον εκπαιδευτικό και τον σχολικό βιβλιοθηκονόμο στην αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης, καθώς και των άλλων σύγχρονων πληροφοριακών μέσων και πηγών – όπως το Διαδίκτυο - στην εκπαιδευτική διαδικασία.Διαδικασία: Έγινε καταρχάς μια προεργασία αναζήτησης σε διάφορες βάσεις δεδομένων για πρόσφατα εκδοθέντα βιβλία που αναφέρονταν στα θέματα:• σχολικές βιβλιοθήκες• σχολικές βιβλιοθήκες και διδασκαλία/μάθηση• δεξιότητες έρευνας των μαθητών• πληροφορητικός γραμματισμός (information literacy)• βιβλιοθηκονομίαΟι πηγές που χρησιμοποίησα στην πρώτη φάση για αξιολόγηση ήταν:1. η Wilson Education Full-Text Data Base(cd-rom) (84 εγγραφές)2. η βάση δεδομένων του περιοδικού Choice Reviews (on line) (15 εγγραφές)3. η βάση δεδομένων Eric Abstracts (cd-Rom) (58 εγγραφές)4. ο κατάλογος του Milner Library, Teachers’ College – Columbia University (31 εγγραφές)5. ο κατάλογος του Education and Psychology Library, U. of Calif. at Berkeley (34 εγγραφές)6. η βιβλιοθηκονομική βιβλιογραφία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (on line) (~30 εγγραφές)Από τις παραπάνω πηγές συγκέντρωσα έναν ικανό αριθμό, πλέον των 250, περιλήψεων βιβλίων και άλλων βιβλιογραφικών εγγραφών και έγινε η πρώτη επιλογή του υλικού με βάση των κριτηρίωνα) τη σχετικότητα με το θέμα,β) τη θετική βιβλιοκριτική,γ) τη συνάφεια με τα ελληνικά δεδομέναμε σκοπό να συνταχθεί ο ημιτελικός κατάλογος βιβλιογραφικών προτάσεων.Οι παραπάνω βιβλιογραφικές προτάσεις που απάρτιζαν τον ημιτελικό κατάλογο τέθηκαν υπόψη της ομάδας εργασίας για επιλογή νέων τίτλων προς εμπλουτισμό της συλλογής της βιβλιοθήκης του Π.Ι. Λαμβάνοντας υπόψη τις κρίσεις της επιτροπής διαμορφώθηκε ο τελικός κατάλογος που παρουσιάζεται παρακάτω και ο οποίος δόθηκε για παραγγελία τον Νοέμβριο του 2001.Κατάλογος Τίτλων Βιβλιογραφικών Προτάσεων2. Teaching the internet to librar3. The student's guide to the inte4. Managing your internet and5. Information seeking in the onli6. Writing the information superhi7. Working the web//a student's g8. From library skills to informat9. The seven faces of information10. Evaluating library instruction11. Information literacy/*/educatin12. Bibliographic instruction in pr13. Evaluating library instruction14. Information literacy/*/revoluti15. Information rich but Knowledge16. Learning for life/*/information17. MLA handbook for writers of res18. Digital libraries19. Eurovoc Thesaurus//multilingual20. Turning kids on to research/*/t21. Www motivation mining/finding22. Watch IT/*/the risks and promis23. Researching sociology on the in24. Information literacy standards25. Envisioning information26. Handbook for academic authors27. Creating a virtual library28. A guide to the Library of Congr29. Developing reference collection30. Selecting and managing electron31. Management basics for informati32. The future of cataloguing in33. Conversion tables34. The principles and future of AA35. Database design for mere mortal36. Essentials of management inform37. Working with faculty to design38. Selecting books for the element39. People come first/*/user-center40. Information literacy and inform41. Taxonomies of the school librar42. Skills for life/*/information l43. Learning and libraries in an in44. Information skills toolkit/*/co45. Foundations for effective schoo46. Forecasting the future/*/school47. Virtual instruction/*/issues an48. I search, you search, we all le49. Designing better libraries/*/se50. Teaching with the internet/*/st51. Leading kids to books through52. Assessment essentials/planning53. Adaptive technology for the int
* Δεν εμφανίζεται ο πλήρης τίτλος, λόγω ιδιαιτερότητας του προγράμματος επεξεργασίας παραγγελιών.