2.3. Μετατροπή υγρού σε αέριο-βρασμός Στόχοι |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Στόχοι
αυτής της εργαστηριακής άσκησης είναι να διαπιστώσουμε πειραματικά
ότι: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Εισαγωγικές γνώσεις | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Κατά
το βρασμό ένα υγρό σώμα μετατρέπεται σε αέριο. Η μετατροπή αυτή συμβαίνει
σε όλη την έκταση του υγρού .
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Κίνδυνοι και μέτρα προστασίας | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Καυτές σταγόνες νερού μπορούν να προκαλέσουν εγκαύματα. Να φοράς πάντα γυαλιά προστασίας. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Τα γυάλινα σκεύη που έχουν ζεστό νερό καίνε. Να φοράς πάντα αντιθερμικό γάντι. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Να προσέχεις να μην καείς ή να μη προξενήσεις πυρκαγιά με τη φλόγα του σπίρτου ή του λύχνου υγραερίου. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Στην περίπτωση που ένα γυάλινο όργανο σπάσει, υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από τις κοφτερές άκρες των σπασμένων γυαλιών. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Προσέχε μη χτυπήσεις εσύ ή τους συμμαθητές σου με τα αιχμηρά όργανα ή αντικείμενα του εργαστηρίου. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Πείραμα 1ο: Προσδιορισμός της θερμοκρασίας βρασμού του νερού | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Τοποθετώ το δοχείο
ζέσης πάνω στο ζυγό και ρίχνω μέσα σε αυτό νερό βρύσης μάζας 200 g.
Στη συνέχεια τοποθετώ το δοχείο με το νερό πάνω στον τρίποδα της πειραματικής
διάταξης (εικόνα 1). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. Ρυθμίζω την παροχή της θερμότητας από το γκαζάκι, ώστε να είναι σταθερή και ήπια. Όταν η θερμοκρασία του νερού αρχίσει να ανεβαίνει, βάζω σε λειτουργία το χρονόμετρο. Λαμβάνω μετρήσεις της θερμοκρασίας ανά 1 min και τις καταγράφω στον ΠΙΝΑΚΑ Α.
3. Από τη στιγμή που αρχίζει ο βρασμός, λαμβάνω ακόμα 3 ή 4 μετρήσεις και κλείνω την εστία θέρμανσης. 4. Σε ένα ορθογώνιο σύστημα αξόνων, σχεδιάζω τη γραφική παράσταση θερμοκρασίας - χρόνου, που προκύπτει από τις πειραματικές τιμές του ΠΙΝΑΚΑ Α.
5. Η θερμοκρασία
βρασμού του νερού είναι θβρασμού = |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Πείραμα 2ο: Προσδιορισμός της θερμοκρασίας βρασμού διαλύματος αλατόνερου | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Επαναλαμβάνω τα βήματα 1 έως 3, του πειράματος 1, χρησιμοποιώντας αντί για νερό αλατόνερο. Καταχωρώ τις μετρήσεις μου στον ΠΙΝΑΚΑ Β.
2. Σχεδιάζω τη γραφική παράσταση θερμοκρασίας - χρόνου για το αλατόνερο, στο ίδιο σύστημα ορθογωνίων αξόνων, που χρησιμοποιήσα για την αντίστοιχη γραφική παράσταση του πειράματος 1.
3. Η θερμοκρασία
βρασμού του αλατόνερου είναι θβρασμού = |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Αφού τελειώσω... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
• Αποσυναρμολογώ
τον ορθοστάτη. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||