Εκτύπωση σελίδας

 

 

    Διδακτικοί στόχοι    
   

 
Ο μαθητής στο τέλος του μαθήματος να μπορεί:
1. Να κατατάσσει τα συνήθη υλικά σε διαφανή και αδιαφανή.
2. Να σχεδιάζει τις ακτίνες φωτός που οριοθετούν το περίγραμμα ενός αντικειμένου και της σκιάς του.
3. Να σχεδιάζει τις θέσεις του Ηλίου, της Γης και της Σελήνης στις περιπτώσεις έκλειψης Ηλίου και Σελήνης.

 

   
    Βασικές ιδέες μαθήματος    
     
·

Υπάρχουν υλικά που επιτρέπουν στα φωτόνια να τα διασχίσουν (διαφανή μέσα) και  υλικά που τα ανακλούν (αδιαφανή μέσα). Να αποφευχθεί η αναφορά σε ημιδιαφανή υλικά.

·

Μέσα σε κάθε ομοιογενές διαφανές υλικό το φως (φωτόνια) κινείται ευθύγραμμα με πεπερασμένη ταχύτητα.

·

Όταν σχεδιάζουμε μια ακτίνα φωτός απεικονίζουμε τη πορεία (τροχιά) ενός φωτονίου.

·

Η νύχτα οφείλεται στο φαινόμενο της σκιάς.

   
       

 

       
    Εννοιολογικές δυσκολίες    

 

 


Σχετικά μικρό ποσοστό παιδιών 13-14 ετών χρησιμοποιεί σωστά την ευθύγραμμη διάδοση του φωτός για να προβλέψει το μήκος της σκιάς ενός αντικειμένου. Σχετικά με το τι είναι η νύχτα, μεγάλο ποσοστό παιδιών δεν υιοθετεί την άποψη ότι η νύχτα οφείλεται στο φαινόμενο της σκιάς.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Λέξεις κλειδιά

 

 

 

 


Διαφανές/αδιαφανές αντικείμενο, σκιά, έκλειψη.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βήματα κατά τη διαχείριση του μαθήματος

 

 

 

 


1. Να γίνει το εικονικό πείραμα.
2. Να γίνει (πειραματικά) στην τάξη η προτεινόμενη εργασία (συσχέτιση μήκους σκιάς με την απόσταση από την πηγή φωτός).
3. Να γίνει αναφορά στην έκλειψη Ηλίου και Σελήνης.