| Στη μηχανή του αυτοκινήτου αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες λόγω τριβής. Για να ψύχεται η μηχανή, ένα ειδικό υγρό τη διαρρέει μέσα από κατάλληλο κύκλωμα σωληνώσεων. Οι σωληνώσεις αυτές καταλήγουν στο ψυγείο της μηχανής, όπου το υγρό ψύχεται πριν ξαναδιαρρεύσει τη μηχανή. Το υγρό αυτό δεν μπορεί να είναι νερό, επειδή πήζει στους 0 οC. Λόγω της ανώμαλης θερμοκρασιακής συμπεριφοράς του νερού, να διαστέλλεται δηλαδή όταν παγώνει, θα κατέστρεφε τον κινητήρα κάποια κρύα νύχτα του χειμώνα, όταν η θερμοκρασία θα κατέβαινε κάτω από τους 0 οC. Χρησιμοποιούνται λοιπόν ειδικά αντιψυκτικά διαλύματα με θερμοκρασία πήξης περίπου - 40 οC, τα οποία παραμένουν σε υγρή μορφή στις συνήθεις χαμηλές θερμοκρασίες. |