Εκτύπωση σελίδας

 

 

    Διδακτικοί στόχοι    
   
Ο μαθητής στο τέλος του μαθήματος να μπορεί:
1. Να φτιάχνει σωστά έναν πίνακα μετρήσεων.
2. Να συνδυάζει δυο κάθετους μεταξύ τους άξονες με δυο φυσικά μεγέθη και να τους βαθμονομεί.
3. Να φτιάχνει βήμα-βήμα τη γραφική παράσταση από έναν πίνακα μετρήσεων.
4. Από τη γραφική παράσταση όγκου και μάζας ενός υλικού να βρίσκει τη μάζα που έχει συγκεκριμένος όγκος του υλικού και το αντίθετο.
   
 
    Βασικές ιδέες μαθήματος    
   


- Υπάρχουν τρεις τρόποι διατύπωσης μιας σχέσης μεταξύ δυο φυσικών μεγεθών: ο λεκτικός συλλογισμός με τις λέξεις, ο αλγεβρικός (μαθηματικός) συλλογισμός με μαθηματικά σύμβολα και πράξεις και εναλλακτικά με διαγράμματα (γραφικές παραστάσεις).
- Μια γραφική παράσταση είναι ένας τρόπος απεικόνισης που γίνεται με συγκεκριμένα βήματα και δεν έχει καμιά άμεση σχέση με το νόμο που περιγράφει.
- Πώς δημιουργείται βήμα προς βήμα μια γραφική παράστασης από έναν πίνακα μετρήσεων.
 


 
 
       
    Εννοιολογικές δυσκολίες    
   
Οι μαθητές δυσκολεύονται να καθορίσουν την κλίμακα ενός άξονα από το εύρος των τιμών που παίρνει ένα μέγεθος του πίνακα μετρήσεων. Επίσης δυσκολεύονται να βγάζουν συμπεράσματα από μια γραφική παράσταση.
 
   
    Λέξεις κλειδιά    
   
Διάγραμμα (γραφική παράσταση), πίνακας μετρήσεων, βαθμονόμηση αξόνων.
 
   
       
    Βήματα κατά τη διαχείρηση του μαθήματος    
   
1. Να δοθεί προς συμπλήρωση ένας πίνακας τιμών (λ.χ. πάχος φύλλου –αριθμός φύλλων ενός βιβλίου) και οι μαθητές να σχεδιάσουν την αντίστοιχη γραφική παράσταση σε χαρτί μιλιμετρέ .
2. Από τη γραφική παράσταση πάχος φύλλου –αριθμός φύλλων ενός βιβλίου οι μαθητές να προσδιορίσουν (και να επαληθεύσουν) το πάχος λ. χ. 25 φύλλων και το αντίθετο.