Εκτύπωση σελίδας

 

 

Προτείνουμε αυτό το φύλλο να το εκτυπώσετε, να το συμπληρώσετε και να το παραδώσετε στον καθηγητή σας. Ή μπορείτε να το αντιγράψετε σε άλλο αρχείο, να το συμπληρώσετε και να το στείλετε ηλεκτρονικά στον καθηγητή σας. Ο καθηγητής θα το διορθώσει και θα το βαθμολογήσει.

    Αν κάθε τετραγωνίδιο του παρακάτω σχήματος έχει διαστάσεις 1cm επί 1cm, υπολογίστε με προσέγγιση ενός cm2 το εμβαδόν της εικονιζόμενης επιφάνειας.    
         
   

Απάντηση:

Σωστό:

Βαθμός (20%):

   
   

 

   
    Παρατηρήστε τις παρακάτω εικόνες

Α) Πόσος είναι ο όγκος της πέτρας;
   
   

 Απάντηση:

   
   

Σωστό:

   
    Β) Πόση είναι η μάζα της;    
   

 Απάντηση:

 

   
   

Σωστό:

   
    Γ) Πόση είναι η πυκνότητά της;    
   

 Απάντηση:

 

   
   

Σωστό:

   

Βαθμός (20%):

   

 



   
    Σε ένα παλιό σεντούκι βρήκα μερικά πολυκαιρισμένα αντικείμενα:
α) Ένα νόμισμα
β) Ένα κόσμημα
γ) Ένα μαχαίρι
δ) Ένα μικρό κύπελλο
ε) Ένα μικρό αγαλματίδιο

Για να βρω το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένο κάθε ένα αντικείμενο, έκανα τις ακόλουθες ενέργειες:
- Από ένα βιβλίο Φυσικής αντέγραψα ένα πίνακα με τις πυκνότητες γνωστών υλικών (Πίνακας Α).
- Μέτρησα τη μάζα και τον όγκο κάθε αντικειμένου και στη συνέχεια υπολόγισα την πυκνότητα του υλικού του. Έτσι, προέκυψε ο πίνακας Β.
- Από τη σύγκριση των δεδομένων των  πινάκων Α και Β, βρήκα το υλικό από το οποίο αποτελείται κάθε αντικείμενο.

Συμπληρώστε τον πίνακα Β. Με βάση τα δεδομένα του πίνακα Α, βρείτε το υλικό κάθε αντικειμένου και συμπληρώστε τον Πίνακα Γ. 

ΠΙΝΑΚΑΣ Α

Υλικό

Πυκνότητα g/cm3

Κεραμικό

 

Σίδηρος

 

Χαλκός

 

Χρυσός

 

Άργυρος

 

   

 

ΠΙΝΑΚΑΣ Β

Αντικείμενο

Μάζα g

Όγκος cm3

Πυκνότητα g/cm3

Νόμισμα

68

8,1

Κόσμημα

30

2,9

Μαχαίρι

44

6,3

Κύπελλο

60

26

Αγαλματίδιο

955

50

 

ΠΙΝΑΚΑΣ Γ

Αντικείμενο

Υλικό

Νόμισμα

Κόσμημα

Μαχαίρι

Κύπελλο

Αγαλματίδιο

   


 Βαθμός (20%):

 

   
   


   
    Κατασκευάστε ένα εκκρεμές, χρησιμοποιώντας ένα παξιμάδι βίδας και ένα ελαφρύ νήμα μήκους περίπου 1m.
Στερεώστε την ελεύθερη άκρη του νήματος σε ακλόνητο σημείο (όπως στην παρακάτω εικόνα).
Εκτρέψτε το εκκρεμές κατά 5-10 μοίρες από την κατακόρυφη θέση της ισορροπίας του και αφήστε το ελεύθερο.
Με ένα χρονόμετρο μετρήστε το χρόνο 10 πλήρων αιωρήσεων του εκκρεμούς. Υπολογίστε την περίοδο του εκκρεμούς (δηλαδή το χρόνο μιας πλήρους αιώρησης).
   
     

   

Απάντηση:

Χρόνος 10 πλήρων αιωρήσεων:

Περίοδος του εκκρεμούς:

Σωστό:

Χρόνος 10 πλήρων αιωρήσεων:

   

Περίοδος του εκκρεμούς:

   

Βαθμός (40%):

 

Νερό πάνω σε 
γυαλισμένο πάτωμα. 
Γλιστράει Μπουκάλια με εύφλεκτα και
καυστικά υγρά, λόγου χάρη
αιθέρας ή υδροχλωρικό οξύ,
βρίσκονται στο πάτωμα, με
κίνδυνο κάποιος να 
γλιστρήσει στα χυμένα 
νερά και να αναποδογυρίσει 
τα μπουκάλια. Ψηλές συσκευές στην άκρη του
πάγκου, όπως είναι το ποτήρι
ζέσης επάνω στον τρίποδα με
ένα μακρύ σιφώνιο που 
προεξέχει. Ένας μαθητής βάζει από απροσεξία
το χέρι του στο ζεστό μεταλλικό
τρίποδα θέρμανσης. 
Κίνδυνος εγκαύματος! Ένας δοκιμαστικός σωλήνας που 
θερμαίνεται, είναι στραμμένος προς
τέτοια κατεύθυνση, ώστε το βραστό
υγρό μπορεί να πεταχτεί στη 
μαθήτρια. Ένας δοκιμαστικός σωλήνας έχει
θερμανθεί, ενώ περιέχει μια
δυσανάλογη μεγάλη ποσότητα
υγρού ώστε το καυτό υγρό να
ξεχειλίζει. Ορθοστάτης που θα αναποδογυρίσει
μόλις χρησιμοποιηθεί επειδή είναι
συναρμολογημένος με λανθασμένο
τρόπο. Ένα μεταλλικό κατσαβίδι (όχι δοκιμαστικό
τάσης) χρησιμοποιείται σε πρίζα.
Κίνδυνος ηλεκτροπληξίας. Βαριά μεταλικά αντικείμενα κρέμονται
από λεπτό σπάγκο ή από σύρμα 
(στο πείραμα με τις τροχαλίες) με 
κίνδυνο να πέσουν και να προξενήσουν
ζημιά ή ατύχημα. Μακριά μαλλιά και φαρδιά ρούχα κοντά
στη φλόγα του λύχνου υγραερίου, 
μπορεί να τσουρουφλιστούν. Χημικές ουσίες σε μπουκάλια που πριν
περιείχαν αναψυκτικά και που έχουν
ακόμα τις ετικέτες τους μπορεί να 
εκληφθούν σαν τέτοια. Υγρά που χύνονται επάνω από το ύψος
των ματιών (εδώ μέσα σε μια προχοΐδα). Οι έξοδοι του εργαστηρίου έχουν
μπροστά τους εμπόδια. Οι μαθητές βρίσκονται πολύ κοντά 
στο σημείο όπου γίνεται η επίδειξη 
πειραμάτων από τον καθηγητή. Μαθητής πετάει χαρτάκι με 
αυτοσχέδια σφεντόνα. Μαθητής μεταφέρει μεγάλο φορτίο,
το οποίο του εμποδίζει την ορατότητα
καθώς περπατάει. Οι κανονισμοί ασφαλείας βρίσκονται
σε μέρος που δεν μπορούν να 
διαβαστούν με ευκολία από τους
μαθητές. Λαστιχένιοι σωλήνες που βρίσκονται 
ανάμεσα σε μπουκάλια και σε άλλες 
συσκευές μπορούν εύκολα να 
προκαλέσουν την πτώση των 
διάφορων αντικειμένων από τον 
εργαστηριακό πάγκο. 
Η ακαταστασία στους πάγκους 
μπορεί να γίνει αφορμή για πολλά 
ατυχήματα. Δοχεία που δε 
χρησιμοποιούνται δεν πρέπει
να βρίσκοτναι επάνω στον πάγκο.