Εκτύπωση σελίδας

 

   

Διδακτικοί στόχοι

 
   


Ο μαθητής στο τέλος του μαθήματος να μπορεί:
1. Να διακρίνει σε συγκεκριμένο παράδειγμα αν η θερμότητα διαδίδεται με αγωγή, με ρεύματα ή με ακτινοβολία.
2. Να περιγράφει τη λειτουργία του αγροτικού θερμοκηπίου.
3. Να συσχετίζει το βαθμό ακτινοβολίας θερμότητας με την επιφάνεια του σώματος.

 

 
   

Βασικές ιδέες μαθήματος

 
   


·

Η διάδοση της θερμότητας με ακτινοβολία δεν απαιτεί μέσο διάδοσης.

·

Η μεταφορά θερμότητας και φωτός από τον Ήλιο στη Γη γίνεται με ακτινοβολία.

·

Η δέσμευση της ηλιακής ακτινοβολίας είναι κεντρικής σημασίας για τη θέρμανσή του πλανήτη μας.

·

Παγίδευση της θερμότητας στις ποικίλες κατασκευές γίνεται με συνδυασμό μεθόδων που εμποδίζουν όλους του τρόπους απωλειών θερμότητας.

 

 
   

Εννοιολογικές δυσκολίες

 
   


Οι μαθητές δυσκολεύονται να καταλάβουν ότι η μεταφορά της θερμότητας του Ήλιου στη Γη γίνεται χωρίς την παρεμβολή ενδιάμεσου υλικού.

 
     

  

   

Λέξεις κλειδιά

 
   


Ακτινοβολία, φως, θερμοκήπιο.

 

 

 

 

 

   

Βήματα κατά τη διαχείρηση του μαθήματος 

 

 


1. Οι μέχρι τώρα γνώσεις του μαθητή δεν επιτρέπουν τη λεπτομερειακή ερμηνεία του φαινομένου της παγίδευσης της ακτινοβολίας και δεν πρέπει να επιμείνουμε σε αυτό.
2. Να γίνει βήμα προς βήμα το εικονικό εργαστήριο.
3. Να γίνει αναφορά για ποια αιτία το καλοκαίρι πρέπει να φοράμε ανοιχτόχρωμα ή λευκά ρούχα και το χειμώνα σκούρα.
4. Να γίνουν αναφορές στον ηλιακό θερμοσίφωνα, στο θερμός και στο (αγροτικό) θερμοκήπιο.