Αντιψυκτικό υγρό

Στη μηχανή του αυτοκινήτου αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες λόγω τριβής. Για να ψύχεται η μηχανή, ένα ειδικό υγρό διαρρέει μέσα από κατάλληλο κύκλωμα σωληνώσεων, οι οποίες εξωτερικά καταλήγουν στο ψυγείο της μηχανής. Το υγρό αυτό δεν μπορεί να είναι νερό, επειδή πήζει στους 0 οC. Λόγω της ανώμαλης θερμοκρασιακής συμπεριφοράς του νερού, να διαστέλλεται δηλαδή όταν παγώνει, θα κατέστρεφε τον κινητήρα κάποια κρύα νύχτα του χειμώνα, όταν η θερμοκρασία θα κατέβαινε κάτω από τους 0 οC. Χησιμοποιούνται λοιπόν ειδικά αντιψυκτικά διαλύματα με θερμοκρασία πήξης περίπου - 40 οC, τα οποία παραμένουν σε υγρή μορφή στις συνήθης χαμηλές θερμοκρασίες.