Εκτύπωση σελίδας

 

 

    Διδακτικοί στόχοι    
   
Ο μαθητής στο τέλος του μαθήματος να μπορεί:
1. Να διαπιστώνει πειραματικά ότι δυο υγρά που δεν αναμιγνύονται, έχουν διαφορετική πυκνότητα.
2. Να συγκρίνει τις πυκνότητες ενός αντικειμένου που επιπλέει στο νερό με την πυκνότητα του νερού και την πυκνότητα ενός άλλου που βυθίζεται στο νερό.
3. Να αναγνωρίζει ότι η πυκνότητα ενός υλικού δεν εξαρτάται από τον όγκο του.
4. Να υπολογίζει την πυκνότητα ενός στερεού από τη σχέση ρ= m/V.
   
 
    Βασικές ιδέες μαθήματος    
   


- Η πυκνότητα ενός ομογενούς αντικειμένου εξαρτάται αποκλειστικά από το υλικό που είναι αυτό φτιαγμένο.
- Συσχέτιση των πυκνοτήτων ενός υγρού και ενός στερεού που επιπλέει ή βυθίζεται όταν αφεθεί ελεύθερο μέσα στο υγρό.



 
 
       
    Εννοιολογικές δυσκολίες    
   
Συνήθως οι μαθητές συνδυάζουν την πυκνότητα με τον όγκο του σώματος (ογκώδες= «βαρύ» κλπ.).
 
 
   
    Λέξεις κλειδιά    
   
Πυκνότητα.
 
   
       
    Βήματα κατά τη διαχείρηση του μαθήματος    
   
1. Να γίνει πείραμα επίδειξης υπολογισμού της πυκνότητας ποικίλων στερεών (από τη σειρά μετάλλων που υπάρχει στο σχολικό εργαστήριο).
2. Να γίνει πείραμα επίδειξης (μη) ανάμειξης υγρών με το ρίξιμο σε δοκιμαστικό σωλήνα ίσων ποσοτήτων νερού, λαδιού και οινοπνεύματος.
3. Να πραγματοποιηθεί η εργαστηριακή άσκηση 1.3 «Μέτρηση μάζας και πυκνότητας».