ΠΠΕ:63
|
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ E.R.M.I.S Educational
Research of Multimedia Integration in Schools Φορέας Υλοποίησης : Α` ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ Συνεργαζόμενος Φορέας : ΤΕΙ Ηρακλείου , Παράρτημα Χανίων |
Ειδικοί επιστήμόνες Δερμιτζάκης Λευτέρης
: Αναπληρωτής Υπεύθυνος,Υπεύθυνος Δικτύων Αναγκαιότητα: Η προτεινόμενη πειραματική εφαρμογή στα πλαίσια της διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών θεωρείται αναγκαία αφού αποσκοπεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης . Πιο συγκεκριμένα , είναι χρέος του Ελληνικού σχολείου ως ενεργό μέλος της κοινωνίας μας να μυηθεί στις απεριόριστες δυνατότητες που παρέχει η Νέα Τεχνολογία στο χώρο της Εκπαίδευσης. Το Ελληνικό σχολείο είναι υποχρεωμένο να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στην διδακτική Ξένων Γλωσσών , να αξιοποιήσει παιδαγωγικό υλικό σύγχρονου ύφους που εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία σε ειδικά εξοπλισμένες αίθουσες σε παγκόσμιο επίπεδο. Εχει επίσης παρατηρηθεί σε εργαστήρια Ξένων Γλωσσών που λειτουργούν σε ολόκληρο τον κόσμο πως η χρήση των Πολυμέσων που εφαρμόζουν την <<συμμετοχική μέθοδο διδασκαλίας>> συμβάλει στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για το διδασκόμενο μάθημα.Περιγραφή στόχων: Ο σκοπός του προγράμματος
είναι η δημιουργία και λειτουργία ειδικής αίθουσας εργαστηρίου
Ξένων Γλωσσών (Γαλλικά, Αγγλικά , Γερμανικά ), βασισμένου κυρίως στις
εφαρμογές καινοτόμων μεθόδων και τεχνικών διδασκαλίας, ιδιαίτερα
με τη χρήση νέων τεχνολογιών (H/Y , Πολυμέσων). Παράλληλα
το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών
για το διδασκόμενο μάθημα της Ξένης Γλώσσας χάρη στην χρησιμοποίηση
εκπαιδευτικού υλικού με σύγχρονο και ελκυστικό χαρακτήρα. Εφαρμογή: ΣΧΟΛΕΙΑ , ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΝΙΩΝ (ΚΟΥΡΟΥΤΑΚΗ , ΡΟΒΙΘΑΚΗ)Α` ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ ( ΚΟΥΡΟΥΤΑΚΗ)Α` ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ( ΚΑΛΛΑ ΑΣΠΑΣΙΑ , ΚΟΛΤΖΗ ΜΑΡΙΑ) Α` ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΑΣ ( ΓΚΑΤΖΕΛΗ , ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ) Γ` ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ (ΑΛΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ , ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΥ) 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΙΟΥ Εξοπλισμός:Για την αποτελεσματική υλοποίηση του προγράμματος κρίθηκε απαραίτητη η αγορά :1) 8 Η/Υ Pentium, για multimedia εφαρμογές ( Δύο μαθητές ανά υπολογιστή) 2) 1 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 3) 1 VIDEO , για εφαρμογή video-μεθόδου διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών. 4) 1 Σύστημα Δορυφορικής Λήψης, για εκπαιδευτική αξιοποίηση εκπομπών ξένων καναλιών. Παραδοτέο Υλικό: ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (λογισμικό CD-ROM, ) Το υλικό αυτό που εφαρμόστηκε στα πλαίσια του ΠΠΕ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ από την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΡΙΣΗΣ ελευθέρων βοηθημάτων Ξένων Γλωσσών.
Aποτελέσματα εφαρμογής του προγράμματος: 1. Η ενσωμάτωση στο Αναλυτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικού υλικού σύγχρονου και ελκυστικού χαρακτήρα και η ανανέωση του περιεχομένου της σχολικής διδασκαλίας και γνώσης καθώς και η μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσηςΗ διαλογικότητα ( Interactivity) που αναπτύσσεται στους σύγχρονουςυπολογιστές πρόσφέρε πληθώρα επιλογών έτσι ώστε, βασιζόμενη και στην έμφυτη περιέργεια του νεαρού μαθητή - χρήστη τον παρακίνησε να μαθαίνει με τον πλέον ευχάριστο και αποδοτικό τρόπο. 2. Η δημιουργία υποδομής για την πειραματική εφαρμογή καινοτόμου παιδαγωγικού υλικού .Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι Σχολικές Μονάδες στις οποίες υλοποιήθηκε το Π.Π.Ε. διαθέτουν τον εξοπλισμό αλλά και την εμπειρία από την οργάνωση- λειτουργία εργαστηρίου Ξένων Γλωσσών. 3. Η χρήση Πολυμέσων στα πλαίσια του μαθήματος Ξένων Γλωσσών έδωσε λύση σε βασικά προβλήματα όπως: α) Απεριόριστη δυνατότητα εξάσκησης του προφορικού λόγου. Τα μαθήματα οργανώνονται με την μορφή διαλόγων ανάμεσα στον μαθητή και στον υπολογιστή. Χάρη στην συμμετοχική μέθοδο ο μαθητής τοποθετείται σε κατάσταση επικοινωνίας , καλείται να απαντήσει αυθόρμητα και γρήγορα. Αν αναλογιστούμε πως με το υπάρχον εκπαιδευτικό πρόγραμμα οι δυνατότητες εξάσκησης του μαθητή στον προφορικό λόγο είναι περιορισμένες , η εισαγωγή της Νέας Τεχνολογίας κρίνεται απαραίτητη.β) Χάρη στις δυνατότητες της γραφικής αναπαράστασης της φωνής του μαθητή αλλά και της φωνητικής αναγνώρισης ( recognition voice) , ο μαθητής μπορεί να δουλέψει απεριόριστα την προφορά του, ελέγχει τις επιδόσεις του, συγκρίνει , εξάγει συμπεράσματα, ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ Σχέδιο εσωτερικής αξιολόγησης του προγράμματος.Η Αξιολόγηση του προγράμματος διερεύνησε την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας , με βάση το παιδαγωγικό υλικό, όπως αυτό αξιοποιήθηκε χάρη στον κατάλληλο εξοπλισμό του εργαστηρίου.· Τα συμπεράσματα από την πειραματική αυτή εφαρμογή κατεγράφησαν σε ειδικό έντυπο καθώς και όλη η εμπειρία από τις φάσεις υλοποίησης του προγράμματος. Στο έντυπο αυτό αναφέρονται σχόλια, παρατηρήσεις, αξιολογήσεις από τους συνεργάτες του προγράμματος Εξοπλισμός: Στα σύγχρονα εργαστήρία Ξένων Γλωσσών εφαρμόστηκαν σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών Κάθε εργαστήρι θα εξοπλίσθηκε με 8 Η/Υ, 1 Τηλεόραση , 1 Video και 1 Αντένα - δορυφορική κεραία για σύνδεση με ξένα κανάλια. |