ΠΠΕ:28
ΤΙΤΛΟΣ ΠΠΕ: «Διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως Πρώτης Γλώσσας και Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για Κωφά Παιδιά» («ΝΟΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ») ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΩΦΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ:Δρ. Βασίλης Κουρμπέτης ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
ΟΜΑΔΑ : |
Αναγκαιότητα: Η εκπαίδευση των Κωφών Παιδιών στην Ελλάδα είναι βασισμένη σε εμπειρικές εκπαιδευτικές πρακτικές χωρίς την αναγκαία για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των Κωφών Παιδιών, οργάνωση, εποπτεία και καθοδήγηση. Η Ε.Ν.Γ. δε διδάσκεται σαν γνωστικό αντικείμενο στο σχολικό πρόγραμμα.Είναι επιτακτική ανάγκη να αντιμετωπιστεί η εκπαίδευση των Κωφών μαθητών οργανωμένα, προγραμματισμένα και με μετρήσιμη αποτελεσματικότητα. Η υλοποίηση και εφαρμογή του Προγράμματος ήταν αναγκαία γιατην αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσής τους. Το αντικείμενο του προτεινόμενου προγράμματος ήταν η Διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας ως πρώτης γλώσσας και το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) για το σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκπαίδευσης των Κωφών παιδιών στην ΕλλάδαΣτόχοι: Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:
Εφαρμογή: Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε δύο σχολεία του Εθνικού Ιδρύματος Κωφών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη. Συμμετείχαν 21 κωφοί μαθητές, επτά ακούοντες δάσκαλοι και δύο Κωφοί δάσκαλοι Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Επίσης συμμετείχαν δέκα ειδικοί επιστήμονες από την Ελλάδα και τις ΗΠΑ. Αποτελέσματα: Οι εκπαιδευτικοί αξιολόγησαν το πρόγραμμα θετικά και εκτιμούν ότι: Επιτεύχθηκαν οι στόχοι του προγράμματος. Επιτεύχθηκαν μη αναμενόμενοι στόχοι.Το πρόγραμμα επηρέασε σημαντικά την παιδαγωγική τους πρακτική.Οι μαθητές ανέπτυξαν θετική στάση Οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν θετικές διαφορές στην επίδοση όλων των μαθητών · Όλοι ανεξαιρέτως οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι: Το αντικείμενο της διδασκαλίας της Eλληνικής Nοηματικής Γλώσσας θα πρέπει να ενταχθεί σε μόνιμη βάση στο αναλυτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των κωφών μαθητώνΠαραδοτέο υλικό Τα παραδοτέα του προγράμματος ήταν τα εξής:
Εξοπλισμός Σχολείων:
|