Κεντρική Σελίδα > Προγράμματα > Περιβαλλοντική > Σχεδιασμός Δράσεων
![]()
ΠΠΕ:40
![]() |
Σχεδιασμός των
δράσεων της σχολικής ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
ΟΜΑΔΑ: |
|
Αναγκαιότητα: Είναι γενική διαπίστωση, και σε κάποιο βαθμό τεκμηριωμένο, το γεγονός ότι στην ελληνική εκπαίδευση υπάρχει «χάσμα» ανάμεσα στις νομοθετικές ρυθμίσεις και στην τρέχουσα πραγματικότητα των σχολείων. Η ιστορία της προσπάθειας για την ποιοτική αναβάθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης από τη μεταπολίτευση και μετά, δείχνει ότι συχνά, σωστά τεκμηριωμένα μέτρα μένουν ανενεργά είτε ακυρώνονται όταν επιχειρηθεί να ενταχθούν στην καθημερινή πραγματικότητα των σχολείων. Όπως προκύπτει από την διεθνή σχετική θεωρία και πρακτική, ο ορθολογικός προγραμματισμός των δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας σε ετήσια βάση, σε συνδυασμό με μία συμμετοχικότερη διαδικασία διοίκησης και με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αποκέντρωσης που παρέχει σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα, μπορεί να μεγιστοποιήσει την ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Μέσω των παρεμβάσεων που προγραμματίζονται από το συγκεκριμένο έργο στόχος ήταν να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν πειραματικά καινοτόμες στρατηγικές, οι οποίες θα εξοικειώσουν μακροπρόθεσμα την ελληνική εκπαίδευση με δράσεις όπως «διατύπωση στόχων και προτεραιοτήτων», «προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου», «απολογισμός/αξιολόγηση» κ.α. Στόχοι: Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι να συμβάλει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Οι επιμέρους στόχοι του αφορούσαν τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα άμεσα ( εκπαιδευτικούς, διευθυντές) και έμμεσα (διοικητικό προσωπικό του σχολείου, μαθητές, γονείς, τοπική κοινότητα) και ήταν:
Εφαρμογή: Τα σχολεία που συμμετείχαν στο εν λόγω πρόγραμμα ήταν τρία:
Οι εκπαιδευτικοί που πήραν μέρος στο πρόγραμμα ήταν οι ακόλουθοι: 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ Καραγιάννης Ναπολέων (Διευθυντής), Αϊβάζογλου Αβραάμ (Υποδιευθυντής), Αλεξανδρίδου Ειρήνη Αρτοποιάδης Φίλιππος, Δόντσιου Μαρίνα, Ιωαννίδου Πολυβία, Καριπίδου Άννα – Ανατολή Κωνσταντίνου Νατάσα, Μάντζας Δημήτριος, Μήτσιαλα Ελένη, Παπαδοπούλου Μαρία, Παπαθανασίου Βαρβάρα, Παπαποστόλου Άννα, Στυλοπούλου Ελένη, Σταυριανός Ιωάννης, Φτουχίδου Διαλεχτή 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Ρήγας Αλεξιάδης (Διευθυντής), Χατζηκωνσταντίνου Νικόλαος (Υποδιευθυντής), Αντωνιάδης Χαράλαμπος, Αλληλόμη Ζωή, Γάλλιος Δημήτριος, Καραγκιοζίδης Θεοδόσιος, Καλυβιάννου Κων/να, Κοτζιά Αικατερίνη, Κλημεντίδης Γεώργιος, Μπούτσκου Μαγδαληνή, Τραϊανίδου Αγγελική, Πουγαρίδου Σοφία, Ρότσιας Μιχαήλ, Ρουσίδης Κων/νος, Χατζητύπη Αλίκη 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ινάχογλου Χρυσάνθη (Διευθύντρια), Ζυμπιλιάδου Μαρία (Υποδιευθύντρια), Ανδρεαδέλλη Ελένη, Βλαχόπουλος Ιορδάνης, Βλέτση Ευαγγελία, Δεσποτίδου Ευαγγελία, Διαμαντόπουλος Αναστάσιος, Θεολόγου Ηλίας, Καλαϊτζή Θωμαή, Καλημέρης Κωνσταντίνος, Καράογλου Θεόδωρος, Καρσισιώτης Ανδρέας, Κατσάνης Κλωνάρης, Κωνσταντινίδης Δημήτριος, Λάμπρου Αναστάσιος, Μουκα Παρασκευή, Μυρίδου Μαρία, Νάστου Χαρίκλεια, Νικολαϊδου Ευαγγελία, Νικολάου Βασιλική, Νικούδη Βασιλική, Παπαστεργιόπουλος Στέφανος, Σαφαλοπούλου Αθηνά, Σπυροπούλου Ευαγγελία, Συντομόρου Γαβριήλ, Χαλιμπάκη Ιωάννα, Χριστοδούλου Στυλιανή Αποτελέσματα: Με το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιήθηκαν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην ανάληψη πρωτοβουλιών, ασκήθηκαν σε ένα συμμετοχικό μοντέλο λήψης αποφάσεων και επίσης, επιμορφώθηκαν σε τεχνικές σχεδιασμού των δράσεων της σχολικής μονάδας. Το πρόγραμμα επέδρασε θετικά στην οργάνωση και λειτουργία των συγκεκριμένων σχολείων. Μακροπρόθεσμα αναμένεται να συμβάλλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και στην ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας απέναντι στη σημασία της διοίκησης της σχολικής μονάδας για την εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαίδευση. Παραδοτέο υλικό: Αποτέλεσμα του έργου αποτέλεσαν τα εξής παραδοτέα: α) δεδομένα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και τη διερεύνηση του «περιβάλλοντος» β) επιμορφωτικό υλικό, για τη διεύθυνση των σχολικών μονάδων που περιλαμβάνει:
γ) αρχειακό υλικό με ανάλυση των πειραματικών περιπτώσεων. Εξοπλισμός Σχολείων: Οι τρεις σχολικές μονάδες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα απέκτησαν στα πλαίσια του εν λόγω προγράμματος ένα προβολέα διαφανειών. |