Κεντρική Σελίδα > Προγράμματα > Τεχνολογία > HELLAGRIT

ΠΠΕ:78

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ(ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ): HELLAGRIT

ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ:
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: 
ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΚΑΛΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΜΠΑΜΠΙΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Αναγκαιότητα:

Το πρόγραμμα στοχεύει στην αποτελεσματική υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου για το μάθημα «Τεχνολογία» της Α’ τάξης Ε.Λ. (συγκεκριμένα επικεντρώνεται στο Κεφάλαιο 4 του ομώνυμου βιβλίου του ΟΕΔΒ  -συγγραφείς: Ν. Ηλιάδης και  Γ. Βούτσινος).Είναι καινοτομικού χαρακτήρα τόσο ως προς το περιεχόμενό του, όσο και ως προς τη μεθοδολογία εφαρμογής του. Ειδικότερα το εν λόγω έργο οργανώνει και συστηματοποιεί επαγωγικά, ολοκληρωμένα και συνοπτικά, την αναγκαία τεχνογνωσία για τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να εξοικειωθεί, να κατανοήσει και να παρακολουθήσει τις εξελίξεις της τεχνολογικής προόδου σε αντικείμενα διδασκαλίας του. Επιπρόσθετα το πρόγραμμα ενισχύει και συνδέει εθνικές και κοινοτικές πολιτικές εκπαίδευσης, οικονομίας, γεωργίας κ.λ.π., αφού διαχέει, ενημερώνει, πληροφορεί και εκπαιδεύει σε θέματα τεχνολογικής ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα, περιβαλλοντικής προστασίας και ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.

Στόχοι:

Το αντικείμενο του προγράμματος:

Πειραματίζεται με την  έντυπη και οπτικοακουστική (video) παροχή τεχνογνωσίας και με την εφαρμογή της μεθόδου της ανοικτής και εξ αποστάσεως μάθησης (open and distance  learning) για υποστήριξη των εκπαιδευτικών  που διδάσκουν το μάθημα της Τεχνολογίας, , στα γνωστικά αντικείμενα:

  1. Φυτική παραγωγή, περιβάλλον και τεχνολογικές εξελίξεις.
  2. Ζωϊκή παραγωγή, περιβάλλον και τεχνολογικές εξελίξεις.
  3. Επεξεργασία αγροτικών προϊόντων, περιβάλλον και τεχνολογικές εξελίξεις.
  4. Αγροτική πολιτική, διεθνές εμπόριο και εξελίξεις στο μάνατζμεντ και μάρκετινγκ
    της αλυσίδας προσφοράς αγροτικών προϊόντων αράγει, αναπαράγει και εφαρμόζει πιλοτικά το έντυπο και οπτικοακουστικό εκπαιδευτικό υλικό.

 Εφαρμογή:

Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε 15 σχολεία της χώρας. Έγινε προσπάθεια ώστε οι  συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να καλύπτουν τις 13 Περιφέρειες της χώρας, προκειμένου η αξιολόγηση της πειραματικής εφαρμογής του προγράμματος να έχει την αναγκαία πανελλαδική διάσταση.

Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι:

 

3ο Ε.ΛΑμαρουσίου

Ταμπουραντζή Σπυριδούλα

7ο Ε.Λ. Τρικάλων

Αθανασίου Αθανάσιος

1ο Ε.Λ.  Κηφισιάς

Γιάννου Γεωργία

1ο Ε Λ. Γλυφάδας

Μουζάκη Άννα

2ο Ε.Λ. Φλώρινας

Τζήκος Δημήτριος

7ο Ε. Λ. Πατρών

Σταθάτου Αικατερίνη

2ο Ε.Λ. Θεσ/νίκης

Ιωαννίδης Τρύφων

1ο Εν. Λύκειο Ιωαννίνων

Ιωάννου Ελεονώρα

6ο Ε.Λ. Ηρακλείου Κρήτης

Φανουράκης Ανδρέας

5ο Γυμνάσιο Αθήνας

Γιαννοπούλου Νατάσα

2ο Ε.Λ. Αλεξ/πολης

Καζβακίδου Μαρία

2ο Εν. Λύκειο Καματερού

Ταναϊνη Μαριγώ

Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης

Μαχαιρίδου Ευγενία

6ο Ε. Λ. Καλαμάτας

Κόλλια Μαρία

3ο Ε.Λ.(Πρ.Πολυκλαδικό) Φιλαδέλφειας

  Ηλία Αλέκα

To σύνολο των μαθητών στους οποίους εφαρμόστηκε το πρόγραμμα ανήλθαν στους 2.126.

Αποτελέσματα:

Από την εφαρμογή του προγράμματος διαπιστώθηκε ότι οι στόχοι του προγράμματος επιτεύχθηκαν στο σύνολό τους. Το παραχθέν υλικό είναι εύχρηστο, αποτελεσματικό εποπτικό μέσο διδασκαλίας αλλά και μέσο υποστηρικτικής τεχνογνωσίας για την εύληπτη κατανόηση των τεχνολογικών εξελίξεων στον πρωτογενή τομέα. Τα προϊόντα του προγράμματος αποτελούν ιδιαίτερα ελκυστικό εκπαιδευτικό υλικό και με την επάρκεια, την  ποιότητα, την επιστημονική αξιοπιστία και την πληρότητά τους, συστηματοποιούν την αναγκαία τεχνογνωσία για τον εκπαιδευτικό προκειμένου να εξοικειωθεί και να κατανοήσει τις εξελίξεις της τεχνολογικής προόδου σε αντικείμενα της διδασκαλίας του.

Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι τα τεχνικά εγχειρίδια και οι βιντεοταινίες προσφέρουν ευκολία στη μελέτη, είναι πρακτικά στη χρήση και ως εκ τούτου θα ήταν χρήσιμη η επέκταση και διεύρυνση του προγράμματος.

Παραδοτέο υλικό:

Το υλικό που παραδόθηκε για κάθε μία από τις 4 θεματικές ενότητες του προγράμματος είναι:

  1. 4 κείμενα εγχειριδίων (σε CD-ROM και έντυπη μορφή)
  2. 4 κείμενα σεναρίων (σε δισκέτα)
  3. 4 βιντεοταινίες – master
  4. 4 εγχειρίδια σε 20 αντίγραφα έκαστο
  5. 4 βιντεοταινίες σε 20 αντίγραφα έκαστη
  6. έκθεση αξιολόγησης  προγράμματος
  7. κείμενο τελικής έκθεσης δραστηριοτήτων

Εξοπλισμός Σχολείων:

Για την εφαρμογή του προγράμματος δεν ήταν αναγκαίος πρόσθετος εξοπλισμός των σχολείων.