ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΊΩΜΑ |
Ο Βασίλης Τσάφος, Πάρεδρος επί θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
είναι έγγαμος και πατέρας δύο παιδιών. Έχει 15 χρόνια υπηρεσίας ως
καθηγητής-φιλόλογος στη Β/θμια εκπαίδευση με οργανική
θέση στο Λύκειο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του
Πανεπιστημίου της Αθήνας (Φιλολογικό Τμήμα). Έκανε μεταπτυχιακές Σπουδές στο
Παρίσι (Licence & D.E.A. στις
Επιστήμες της Αγωγής και D.E.A. στην Εφαρμοσμένη
Γλωσσολογία στο Paris V). Με υποτροφία εσωτερικού
του Ι.Κ.Υ. στην ειδικότητα «Διδακτική
των Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων» εκπόνησε διδακτορική διατριβή με θέμα: “Ο
Εκπαιδευτικός-Ερευνητής και η Διδασκαλία της Δραματικής Ποίησης από Μετάφραση
στο Γυμνάσιο”, στον τομέα Παιδαγωγικής του τμήματος Φ.Π.Ψ.
της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Γνωρίζει πολύ καλά την Αγγλική
και τη Γαλλική Γλώσσα.
Διδάσκει ως Λέκτορας με βάση
Π.Δ. 407/80 μαθήματα Γενικής Διδακτικής και Διδακτικής της Αρχαίας Ελληνικής
Γραμματείας και Γλώσσας στον Τομέα Παιδαγωγικής του Τμήματος ΦΠΨ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με
την εκπόνηση και την αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και την παραγωγή
εκπαιδευτικού υλικού αξιολόγησης στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας.
Είναι μέλος της Επιστημνονικής Ομάδας στήριξης των Σχολείων Δεύτερης
Ευκαιρίας και επιστημονικός υπεύθυνος του ΣΔΕ
Μενιδίου.
Έχει διατελέσει
επιμορφωτής στα ΠΕΚ,
στο Πρόγραμμα Εξομοίωσης Εκπαιδευτικών Α/θμιας
Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών και στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
Έχει συμμετάσχει σε έρευνες
σχετικές με την Εσωτερική Αξιολόγηση και τον Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού
έργου στη σχολική μονάδα, την Αξιολόγηση των μαθητών στις Γενικές Εξετάσεις, τη
Διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και τα Διδακτικά Εγχειρίδια της Β/θμιας Εκπαίδευσης. Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με τις
μεθόδους εκπαιδευτικής έρευνας και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αναβάθμιση
του ρόλου των εκπαιδευτικών της πράξης στην οργάνωση της εκπαιδευτικής
έρευνας.
Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικά συνέδρια και έχει
δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά.
Τομέας ενδιαφέροντος σε επίπεδο Αξιολόγησης και
Επιμόρφωσης:
Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας και εναλλακτικές
μορφές επιμόρφωσης.
Διδακτική της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και
Γλώσσας.
Εσωτερική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού έργου. Ποιοτική
και Διαμορφωτική Αξιολόγηση.
Αξιολόγηση σχολικών εγχειριδίων.