|
|
"TRAINING OF TRAINERS FOR THE IMPLEMENTATION OF A COMMON COURSE IN THE AGRICULTURAL SECTOR IN THE EUROPEAN UNION COUNTRIES - GEOAGR 2"
Στόχος του τριετούς αυτού προγράμματος ήταν η ανοιχτή και εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών για να διδάξουν το ευρωπαϊκό κοινό πρόγραμμα σπουδών στο γεωργικό τομέα, το οποίο αναπτύχθηκε επίσης μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος LEONARDO DA VINCI (Common courses in the Agricultural Sector). Έτσι σε συνεργασία με τους εταίρους Scottish Council for Educational Technology (SCET), (UK), National University of Ireland, Maynooth, (Ireland) and Techno –Z FH F&E (Austria), ξεκίνησε η διαδικασία πρώτον της ανίχνευσης της μεθοδολογίας που θα χρησιμοποιηθεί και δεύτερον της ανάπτυξης αυτής, καθώς επίσης και του διδακτικού υλικού που επρόκειτο να ενταχθεί στο ηλεκτρονικό περιβάλλον που δημιουργήθηκε για τον σκοπό αυτό. Αφού προσεγγίστηκαν και μελετήθηκαν αρκετά συστήματα
που παρέχουν ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τελικά, η επιστημονική
ομάδα αφού έλαβε υπόψη της κοινωνικές, παιδαγωγικές και τεχνολογικές παραμέτρους,
κατέληξε ότι το ηλεκτρονικό περιβάλλον SCETPIONEER είναι το προσφορότερο.
Το SCETPIONEER είναι ένα εύκολο στη χρήση ηλεκτρονικό περιβάλλον διδασκαλίας
και εκμάθησης, το οποίο παρέχει απεριόριστη πρόσβαση σε προγράμματα σπουδών,
σε διδάσκοντες και σε διδακτικό υλικό, καθώς επίσης και σε άλλους συμμετέχοντες
στα προγράμματα σπουδών. Το διδακτικό υλικό που ενσωματώθηκε στο SCETPIONEER
και χρησιμοποιήθηκε για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι: Το προϊόν του GEOAGR 2 είναι η τοποθέτηση διδακτικών ενοτήτων στο ηλεκτρονικό περιβάλλον SCETPIONNER μέσω του οποίου μπορεί να γίνει δυνατή η εξ αποστάσεως μάθηση (distance learning). Η πειραματική εφαρμογή σχεδιάστηκε να γίνει από γεωπόνους, εκπαιδευτικούς με καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας και σχετική ευχέρεια στην χρήση Η/Υ και περιλάμβανε τα παρακάτω στάδια:
Με το πρόγραμμα αυτό αποδείχθηκε ότι είναι δυνατή η σύγχρονη διακρατική επιμόρφωση εκπαιδευτών σε κοινό αντικείμενο, το οποίο ανοίγει τις πόρτες στη σύγκλιση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Με το GEOAGR 1 αποδείχθηκε ότι υπάρχει η δυνατότητα διδασκαλίας κοινών διακρατικών προγραμμάτων σπουδών. Με το GEOAGR 2 αποδείχθηκε ότι το κοινό πρόγραμμα σπουδών εύκολα και χωρίς αξιόλογη δαπάνη μπορεί να συμπληρωθεί με ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση των εκπαιδευτών. Τέλος, αναπτύχθηκε μια μεθοδολογία η οποία μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί για επιμόρφωση εκπαιδευτικών όλων των γνωστικών αντικειμένων και όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, μεταλυκειακή εκπαίδευση και κατάρτιση). |
|