Pedagogical Institute
General Information Education material Discussion Help Desk Programs

Κέντρο Εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης

Υπηρεσίες Προστιθέμενης Αξίας στο Ελληνικό Δίκτυο Σχολείων
Το πρόγραμμα Οδυσσέας
Επιμορφωτές-Συντονιστές
Σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα
Σενάρια Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εισηγήσεις- Δραστηριότητες
Το πρόγραμμα Τηλέμαχος
Το πρόγραμμα TRENDS
Εικόνα Κέντρου Επιμόρφωσης

Το έργο ΟΔΥΣΣΕΑΣ (Ολοκληρωμένο Δίκτυο Σχολικής και Εκπαιδευτικής Αναγέννησης σε Αχαΐα, Θράκη και Αιγαίο) ξεκίνησε στα τέλη του 1996 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2000, στα πλαίσια των ευρύτερων στόχων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) για την Εισαγωγή της Πληροφορικής στα Σχολεία. Κύριος φορέας υλοποίησης του έργου ήταν το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο- Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΙΤΥ) . Συνεργαζόμενοι φορείς στην υλοποίηση του έργου ήταν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) και το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου (ΙΕΛ, παραρτήματα Ξάνθης και Αθήνας), ενώ το ΥΠΕΠΘ είχε την εποπτεία της συνολικής εξέλιξής του. Η διάρκεια των εργασιών του έργου ήταν 44 μήνες και η συνολική χρηματοδότησή του ανέρχεται στο 1.417 εκ. δραχμές.

Το έργο ΟΔΥΣΣΕΑΣ αποτέλεσε συνέχεια παρόμοιων προσπαθειών (δίκτυα "Ακριτικός Τηλέμαχος" και "Πιλοτικό Δίκτυο Σχολείων Νομού Αχαΐας") και αξιοποίησε με κριτικό τρόπο τα συμπεράσματα (θετικά και αρνητικά) από την ανάπτυξη και λειτουργία των δικτύων αυτών.

Σκοπός του έργου ήταν σε γενικές γραμμές ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η πιλοτική λειτουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου σχολείων αποτελούμενου από 60 περίπου σχολικά εργαστήρια -που χρησιμοποιήθηκαν από περισσότερες σχολικές μονάδες- στις περιοχές Αχαΐας, Θράκης και τμήματος των Αιγαιοπελαγίτικων νησιών με ενσωμάτωση και χρήση δικτυακών τεχνολογιών (τοπικά και διαδίκτυα/Internet) για την υποστήριξη της διδασκαλίας, την αναβάθμιση του πολιτιστικού επιπέδου των μαθητών και τη διοικητική υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ειδικότερα, στα πλαίσια του έργου πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δράσεις:

  • Δημιουργία υποδομής. Εξοπλίστηκαν περί τα 60 σχολικά εργαστήρια με σύγχρονο υπολογιστικό και δικτυακό εξοπλισμό. Ειδικά σχεδιασμένη δικτυακή αρχιτεκτονική εξασφάλισε την απαραίτητη αξιοπιστία με το μικρότερο δυνατό λειτουργικό κόστος. Τα σχολεία απέκτησαν πρόσβαση σε παγκόσμιες δικτυακές υπηρεσίες και το Internet.
  • Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και εφαρμογή στα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν κεντρικά -αλλά και ενδοσχολικά στα σχολεία εφαρμογής- στη χρήση των νέων τεχνολογιών, ακολουθώντας χρονικά εκτεταμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης σύμφωνο με το βασικό σχεδιασμό εκπαίδευσης εκπαιδευτικών του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.
  • Ανάπτυξη δικτυακού λογισμικού και υπηρεσιών. Αναπτύχθηκαν εργαλεία και προϊόντα λογισμικού για εκπαιδευτικές χρήσεις του δικτύου, όπως συνεργατική εργασία μεταξύ παιδιών σε απομακρυσμένες μεταξύ τους περιοχές. Επίσης, δημιουργήθηκαν και υποστηρίχτηκαν δικτυακές υπηρεσίες για κοινή χρήση απ' όλα τα σχολεία, όπως επιλεκτική πρόσβαση σε διεθνείς πηγές εκπαιδευτικού υλικού και αλληλοεπικοινωνίας μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
  • Αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα κάθε φάσης εφαρμογής αξιολογήθηκαν από παιδαγωγική, τεχνολογική και κοινωνική άποψη, ανατροφοδοτώντας τις εργασίες των επόμενων φάσεων. Στη δράση αυτή συμμετείχαν και εξωτερικοί αξιολογητές.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Οδυσσέας μπορείτε να βρείτε στο κείμενο "Το έργο Οδυσσέας".

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Banner Κεντρική Σελίδα του Κέντρου εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης