Δραστηριότητα Ι : Aξιολόγηση Παρουσιάσεων στο Διαδίκτυο και παραγωγή σεναρίου μαθήματος

 

Εργασίες

  1. Aξιολογήστε με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στη σελ. 3 και τη φόρμα αξιολόγησης (σελ. 4-5) τουλάχιστον 10 παρουσιάσεις στο διαδίκτυο (Web sites), ανάλογα με τα ενδιαφέροντά και το αντικείμενό σας.

    Μπορείτε να αξιολογήσετε διευθύνσεις από τον κατάλογο των διευθύνσεων που παρατίθεται στο Παράρτημα Ι είτε άλλες διευθύνσεις που εσείς γνωρίζετε.

  2. Φτιάξτε ένα σενάριο μαθήματος (πρότυπο του οποίου παρατίθεται στη σελ 6) με χρήση και κάποιων παρουσιάσεων στο διαδίκτυο (Web sites) και εξηγήστε πως και σε ποιό βαθμό εξυπηρετεί κάποιο μέρος από την ύλη που διδάσκετε και πως συμπληρώνει τα συμβατικά μέσα πληροφόρησης και επικοινωνίας (βιβλία, χάρτες, φωτογραφίες κ.τ.λ.). Ενημερωτικά παρατίθενται στο Παράρτημα ΙΙ ιδέες και προτάσεις για το σχεδιασμό μαθημάτων, που έχουν βρεθεί στο διαδίκτυο.

 

Ποιά παρουσίαση στο Διαδίκτυο μπορούμε να χαρακτηρίσουμε “Αξιόλογη”;

Το Διαδίκτυο αποτελεί ένα νέο βοήθημα για τον εκπαιδευτικό εμπλουτίζοντας τις γνώσεις του και τη διδασκαλία του μαθήματός του. Όμως η δυναμική αυτού του νέου βοηθήματος είναι κάτι το πρωτόγνωρο για τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η αφθονία διευθύνσεων στο Internet συχνά αποθαρρύνει τον εκπαιδευτικό από το να αναζητήσει πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν, για αυτό χρειάζεται ένα σύστημα καθοδήγησης για την αξιολόγηση παρουσιάσεων στο Διαδίκτυο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα ακόλουθα κριτήρια αξιολόγησης:

 

Για την αξιολόγηση των παρουσιάσεων στο διαδίκτυο (Web sites), μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την ακόλουθη συνοπτική λίστα κριτηρίων:



Φόρμα αξιολόγησης παρουσιάσεων στο διαδίκτυο

 

Ονοματεπώνυμο καθηγητή :


Σχολείο :


Διεύθυνση Web site:


Σκοπός της σελίδας και ομάδες χρηστών που απευθύνεται:




Ευκολία Χρήσης:




Περιεχόμενο:




Σύνδεσμοι:




Σχεδίαση - Παρουσίαση:




Χαρακτηριστικά Αλληλεπίδρασης:




Διαφήμιση:




Μοναδικότητα Πληροφοριών:




Θα την συστήνατε;




Συνολικά Σχόλια




 

ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στόχοι:




Οργάνωση υλικού - συνδέσεις - διάταξη:




Δραστηριότητες μαθητών βάσει του υλικού:




Δραστηριότητες μαθητών βάσει του υλικού:




Συνδυασμός με άλλα συμβατικά μέσα:




Αναμενόμενες αλλαγές στο μοντέλο της διδασκαλίας και μάθησης:





 

Παράρτημα Ι

 

Κατάλογος Διευθύνσεων ανά αντικείμενο

Τέχνες - Πολιτισμός

Web Museum

http://sunsite.unc.edu/wm/

Music Library of Greece

http://www.mmb.org.gr

Parthenon Marbles

http://damon.gr/marbles

Προσωκρατικοί Φιλόσοφοι

http://www.forthnet.gr/presocratics

Ένα ιδεατό ταξίδι στις Ενετικές Ιστορικές πηγές

http://chania.forthnet.gr/veniva

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

http://www.forthnet.gr/cycladic-m/

Ελληνική Βουλή

http://www.parliament.gr

Γενικές

Home Education

http://www.home-ed-press.com

Λεξικό Merrian-Webster Online

http://www.m-w.com

Ευγενίδιο Ίδρυμα

http://www.eugenfound.edu.gr

Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης ΟΛΜΕ (ΚΕΜΕΤΕ)

http://users.otenet.gr/~kemete

Μαθηματικά - Φυσικές Επιστήμες

Σενάρια μαθημάτων για τη διδασκαλία των Μαθηματικών

http://forum.swarthmore.edu/~steve/steve/mathlessons.html

Geometry Page

http://tqd.advanced.org/2647/geometry/geometry.htm

Online Mathematics Dictionary

http://www.mathpro.com/math/glossary/glossary.html

Internet Center for Mathematics Problem

http://mathpro.com/math/mathCenter.html

Megamath

http://www.c3.lanl.gov/mega-math/

Mathematica

http://www-cm.math.uiuc.edu

World Wide Web- Virtual Library Mathematics

http://euclid.math.fsu.edu/Science/math.html

Τhe Explorer Data Base - Σενάρια για διδασκαλία Μαθηματικών και Φυσικής

http://unite.ukans.edu/

Περιοδικός Πίνακας

http://wwanal.lanl.gov/CST/imagemap/periodic/periodic.html

The Exploratium

http://www.exploratorium.edu/

The Franklin Institute Science Museum

http://sln.fi.edu

Anatomy Image Browser

http://www.vis.colostate.edu/cgi-bin/gva/gvaview

DNA to Dinosaurs

http://www.bvis.uic.edu/museum/exhibits/Exhibits.html

Anthropology

http://www.usc.edu/dept/v-lib/anthropology.html

Λογοτεχνία - Αρχαία Ελλάδα

Complete Works of William Shakespeare

http://the-tech.mit.edu/Shakespeare/works.html

Web Acropolis

http://www-media.dbnet.ece.ntua.gr/wacro/toura.htm

The Ancient Greek World

http://www.museum.upenn.edu/Greek_World/Index.html

The Prehistoric Archaelogy of the Aegean

http://devlab.dartmouth.edu/history/bronze_age

Ξένες Γλώσσες

Artfl Project : French -English Dictionary

http://humanities.uchicago.edu/forms_unrest/FR-ENG.html

French tutorial sites

http://parthe.lpthe.jussieu.fr/info_autres_fr.html

Θρησκεία

The Cristian Catacombs of Rome

http://www.catacombe/roma.it/welcome.html

Mount Athos

http://www-media.dbnet.ece.ntua.gr/athos.html

Ecumenical Patriarchate of Constatinople

http://www.goarch.org/patriarchate

Εγκυκλοπαίδειες

Britannica Online

http://www.eb.com

Γεωγραφία

Earthrise

http://www.earthrise.sdsc.edu

Great Grobe Gallery

http://hum.amu.edu.pl/~zbzw/glob/globl.htm

Map Viewer

http://pubweb.parc.xerox.com/map

CityNet

http://www.city.net

USGS-The Learning Web

http://www.usgs.gov/education/

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης - Ταξίδι στην Ελλάδα

http://www.duth.gr/Tour.html

Κοινωνιολογία

Unicef

http://www.unicef.org/sowc96/index.html

 

Παράρτημα ΙΙ

http://www.challenge.state.la.us/k12act/lp/format.htm

Σχέδιο μαθήματος

 

  1. Ημερομηνία
  2. Μάθημα
  3. Επίπεδο μαθητώνΕνότητα μαθήματος
  4. Στόχοι
  5. Εποπτικά ή υποστηρικτικά της διδασκαλίας μέσα
  6. Χρονική διάρκεια διδασκαλίας
  7. Διαδικασία μάθησης
  8. Δόμηση της γνώσης
  9. Εφαρμογές της γνώσης
  10. Τρόπος αξιολόγησης
  11. Ανατροφοδότηση

http://arachnid.gsu.edu/webprj01/coe/wwwamp/public_html/1planning.htm

 

Ιδέες για το σχεδιασμό μαθημάτων

 

  1. Με ποιο αντικείμενο θα ασχοληθείτε στο μάθημα; Ποιές ιδέες έχετε πάνω σε αυτό;
  2. Τι νομίζετε ότι οι μαθητές σας γνωρίζουν ήδη για το αντικείμενο αυτό; Τι έχετε κάνει μαζί;
  3. Ποιες στρατηγικές ακολουθείτε συνήθως για τη διδασκαλία αυτού του μαθήματος;
  4. Μπορείτε να δημιουργήσετε ομάδες για τη συνεργασία μαθητών;
  5. Τι ερωτήσεις θα χρησιμοποιήσετε για να κερδίσετε το ενδιαφέρον των μαθητών;
  6. Τι προσδοκείτε από τους μαθητές σας; Ποια είναι τα επιθυμητά συμπεράσματα από τις απαντήσεις των μαθητών σας;
  7. Ποιες παρανοήσεις κάνουν οι μαθητές σας στο θέμα αυτό;
  8. Πώς θα ενθαρρύνεται τους μαθητές σας να συζητούν και να μοιράζονται τις απόψεις τους με τους άλλους συμμαθητές και με τους άλλους καθηγητές;
  9. Πώς θα ενθαρρύνεται τους μαθητές σας να αποδεχθούν εναλλακτικές ιδέες και προσδοκίες των συμμαθητών τους;
  10. Τι μέσα θα χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε τον τρόπο μάθησης των μαθητών σας;
  11. Πως θα οργανώσετε το χρόνο σας ώστε να συζητήσετε διάφορες ιδέες προβληματισμούς των μαθητών σας;

 

http://www.gsu.edu/~wwwamp/mentor5.htm

Προτάσεις για το σχεδιασμό μαθημάτων

  1. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε καλή ατμόσφαιρα και αρμονική σχέση με τους μαθητές σας - σπάστε τον πάγο.
  2. Σχεδιάστε “ανοικτές” ερωτήσεις.
  3. Επιλέξτε τις πιο πρωτότυπες ιδέες.
  4. Συνδυάστε διάφορες ιδέες μεταξύ τους ώστε να δένουν με το θέμα.
  5. Σχεδιάστε τις διαδικασίες από ξεκινώντας από το χειροπιαστό και καταλήγοντας στο αφαιρετικό.
  6. Ανταποκριθείτε στο γνωστικό επίπεδο των μαθητών
  7. Συνδυάστε τη θεωρία με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων.
  8. Προβλέψτε τις απαντήσεις των μαθητών σας και τις αντιδράσεις τους.
  9. Δημιουργήστε μια σειρά ερωτήσεων που θα οδηγήσουν τους μαθητές σας στην εξερεύνηση και ανακάλυψη των νέων εννοιών.
  10. Προβλέψτε τα σημεία που πιθανόν οι μαθητές σας να αντιμετωπίζουν προβλήματα.
  11. Σχεδιάστε δημιουργικές εργασίες για το σπίτι.
  12. Μπορείτε να συνδέσετε το μάθημα εμπειρίες τις καθημερινής ζωής των μαθητών σας;